קרדיט - Freepik

ניתן לשמוע לא מעט אנשים אומרים משפטים המתחילים ב: "איזה דיכאון ש…" כשהמשך המשפט יכול להיות כל דבר לא נעים או מהנה שקרה להם. דיכאון קליני הוא מצב מורכב הרבה יותר, המצביע על שינוי ממושך ברגשות ובתסמינים נוספים. לעתים, אדם שיש לו דיכאון לא ידבר על כך, לא יספר ולא יפתח את הדברים. הצורך בקבלת טיפול בדיכאון יעלה בעקבות שינוי משמעותי במצב הרוח ובתפקוד היומיומי והמצב יכול להיות מאובחן ע"י פסיכיאטר.

תסמיני דיכאון: מתי צריכה להידלק נורה אדומה

כמו עניינים רבים שבנפש, גם נושא הדיכאון יכול להיות חמקמק ולא חד משמעי. לעתים הסובלים מן הדיכאון ישקיעו אנרגיה רבה בהסתרה, בכך שהסובבים לא יבחינו כי דבר מה אינו כשורה. אולם, ערנות מצד הסובבים תאפשר להבחין בתסמיני דיכאון שונים. תסמין בולט הוא עצב מתמשך. עשויה להתלוות אליו גם תחושת ריקנות, כאילו הכול חסר טעם. העצב יכול לבוא לידי ביטוי באפטיות ולא רק בסימני עצבות המוכרים כמו בכי. הסובלים מדיכאון עשויים לסבול מחוסר אנרגיה ואיבוד עניין בדברים שבעבר גילו בהם עניין, כמו מפגשים חברתיים או תחביבים. ברובד הגופני הדיכאון יכול להתבטא בחוסר תיאבון או תיאבון מוגבר, חוסר שינה או שינה מרובה, עייפות מתמדת או כאבים לא ברורים. תסמין נוסף שיכול להיות הוא קושי להתרכז, והתוצאה הכללית היא ירידה ביכולת התפקוד.

כיצד מטפלים בבעיה?

קיימות תרופות נוגדות דיכאון שהן יעילות ובטוחות מאוד. הן עשויות לשפר משמעותית את המצב ולהפחית את תסמיני הדיכאון. עם זאת, הטיפול בדיכאון יתבסס לרוב גם על דרכי טיפול נוספות שמטרתן לתת למטופל כלים להתמודדות עם מצבים שונים. הכלים הנוספים יכולים להיות שיחות, טיפול קוגניטיבי התנהגותי או תרפיה בדרכים שונות כמו אמנות, תנועה או כתיבה. מעבר לכך, גם לתזונה בריאה יותר, שינה סדירה, שהייה בחוץ באור יום, ופעילות גופנית – עשויות להיות השפעות חיוביות.

ד"ר אביתר שגב הוא פסיכיאטר מומחה ובעל ניסיון רב בטיפול בהפרעות נפשיות שונות, ביניהן דיכאון. הוא בונה לכל מטופל את התוכנית המתאימה לו ביותר. אתם מוזמנים ליצור קשר.

הבהרה: המידע המופיע בדף זה הוא לידיעה כללית בלבד והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי. לקבלת ייעוץ, אבחון או טיפול מתאימים – יש לפנות לגורם מקצועי מוסמך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here