קרדיט: Canva

שימושים חדשניים בטכנולוגיות משחררות עשן ועמידות לאש

עשן וחום משריפה בתוך מבנה סגור הם הגורמים המובילים לתמותה ולפציעה. שריפות עלולות להתפשט במהירות ברחבי החדר עקב פיזור מהיר של חום ועשן מנקודת ההצתה הראשונית. יש לפנות מיד את העשן מהמקום על ידי מפוחי אוויר ופתיחת חלונות המשמשים לשחרור עשן.  מפוחי אוורור משמשים להובלת אוויר/גז עם הגברת לחץ קלה. שינוי זווית להבי המפוח מפנה את זרימת האוויר לכיוון אחר.

מדוע חלונות לשחרור העשן הם חובה?

בניינים מכל סוג – בתי מלון, דירות ורבי קומות – חייבים להיות בעלי חלונות שחרור עשן עם מערכות ההגנה המתאימות. גם אש וגם עשן מסוכנים מאוד לבריאות האדם. שאיפת עשן היא אחד הגורמים העיקריים לתמותה בשריפות. גם ציוד יכול להינזק קשות מעשן. ניתן להפחית באופן משמעותי את הסיכון לנזק מעשן וחום עם התקנת חלונות שחרור עשן. ניתן להתקין פתח שחרור עשן שנפתח על ידי מכשיר בקרת עשן שכלל גם גלאי עשן ומתג התראה.

יישומי מערכת חילוץ ושחרור עשן

קל להרגיש כלוא, מבוהל ומפוחד כאשר פורצת שריפה במבנה, שבדרך כלל הוא מקום בטוח למדי להיות בו. הרוב המכריע של המבנים תואמים כעת גרסאות מעודכנות של מערכות לכיבוי האש וציוד הגנה מפני אש. במיוחד מבנים עם פוטנציאל התלקחות גבוה בנויים עם מערכות בטיחות בראש סדר העדיפויות. לכן, חלונות שחרור עשן הם חלק מכריע בכל תכנון מבנה חסין אש. במפעלים ומקומות עבודה גדולים במיוחד, במקרה של שריפה גדולה, פתחי עשן ימנעו מעשן להילכד בתוך הבניין ויעזרו לעשן לצאת החוצה.

ישנם מספר יתרונות להתקנת מערכת אוטומטית לאוורור עשן. זה מפחית את הסיכון למוות משאיפת עשן, מסייע בחיפוש אחר מקור השריפה ומאפשר לכוחות הכיבוי אפשרות לראות טובה יותר בתוך המבנה.

כיצד פועלים פתחי שחרור עשן

כאשר פורצת שריפה, החלונות נפתחים אוטומטית ומשחררים את העשן המסוכן מתוך המבנה. בהתאם לסוג האוורור, ישנן מספר דרכים שונות לגשת לפתח. עשן יכול לצאת מחוץ למבנה כאשר ידית השחרור החיצונית של פתח אוורור משוחרר ידנית או באופן אוטומטי, תלוי לסוג החלון והמערכת. כאשר הידית נדחפת, שתי דלתות האוורור נפתחות, מה שמאפשר לעשן שעלול להיות מסוכן לברוח החוצה.

הצלת חיים ומניעת נזקים באמצעות פתחי עשן, אשר שימושיים במיוחד במבנים גדולים המאכלסים חומרים דליקים. למערכת אוורור עשן יש פוטנציאל להציל חיים ולמנוע נזק מבני לבניין אם היא מותקנת ומנוצלת כהלכה. לפרטים נוספים והתקנת המערכת שעומדת בתקני הבטיחות המחמירים ביותר צרו קשר עם חברת ס.א.א הנדסה ומיזוג אוויר בע"מ.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here