קרדיט canva

מחקרים רבים ניסו להכניס לתבניות את הגורמים אשר עלולים להוביל להתמכרות, התפתחות של מחלות בנפש וכן הלאה. האמת היא כי למרות התקדמות מרשימה בתחום המחקר המסוים הזה והישגים יפים, הרי שלעולם, אנחנו לא יכולים לדעת את הכל. אבל יש משהו אחד אותו אנחנו יכולים לומר באופן חד משמעי. התמכרות, מחלה בנפש, מכל סוג שהיא, עלולה להוביל להשלכות מרחיקות לכת. על המטופל עצמו כמובן ובין היתר, על סביבתו הקרובה. טיפול בהתמכרות לסמים היא הדרך שלנו להחזיר למטופלים שלנו את השליטה בחיים שלהם והיא הדרך שלנו לשקם את התא המשפחתי הפצוע. אנחנו לא אומרים כי הכל קל ופשוט כל הזמן, אבל אנחנו בהחלט יכולים להגיד, בלב שלם, אנחנו עושים כל מאמץ בשביל להגיע לתוצאות טובות ככל הניתן.

איך נראה תהליך העבודה ומה אתם צריכים לדעת

קודם כל, חשוב לדעת, הרגע המשמעותי ביותר זה הרגע בו אתם עוזרים אומץ ופונים לקבל עזרה מבחוץ. אנחנו יודעים כי מדובר על מהלך לא פשוט בכלל ולא פעם, המטופל עצמו, מתנגד לבקש ולקבל עזרה מקצועית. אבל השלב הזה הכרחי, שכן אם לא נתחיל בתהליך הטיפול, הרי שלא נצליח להגיע לתוצאות להן אנחנו מקווים. טיפולי גמילה חייבים להתחיל עם ההכרה של המטופל בכך שיש בעיה. המטרה בעבודה בתוך מרכז גמילה, זה להצליח לנתק את המטופל מהסביבה הקרובה ומהגישה לחומרים הממכרים, כך שהוא יצליח להתמודד עם המציאות החדשה ויסכים לקבל כלים חדשים להתמודדות מוצלחת יותר עם אתגרי החיים.

הצוות שלנו כולל פסיכולוגיים ועובדים סוציאלים, לצד מטפלים בתנועה. המחשבה היא כי לא רק שהנפש צריכה להתגבר על האירועים, אלא, גם הגוף צריך למצוא מסלול חדש בתוך סערת הרגשות הנוכחית. אנחנו מקפידים להקשיב ברגישות למטופלים וכמובן, אנחנו תמיד נמצאים כאן כדי להסייע גם לבני המשפחה והקרובים. משום שאי אפשר להשלים תהליך גמילה אמיתי ואמיץ, כל עוד אין תהליך שיקום משמעותי גם בתוך הקהילה.

האם ההנחיות שלנו יהיו תמיד אותן ההנחיות ?

ראשית, חשוב לנו להדגיש, בכל מקרה, חשוב תמיד לפנות לקבלת סיוע ראשוני. משום שאתם לא יכולים להתמודד עם הכל בכוחות עצמכם. לא רק שמדובר על ניסיון בלתי אפשרי, אלא, מדובר על אתגר אשר עלול להשפיע עליכם באופן דרמטי. מרכז 'רוח בכפר', פתוח לפניות שלכם מסביב לשעון. אנחנו נשמח לענות לשאלות שלכם ולהבין מה הדבר הנכון לעשות ברגע זה, בהתאם לצרכים של המטופל ושל הקרובים אליו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here