קרדיט - Canva

נגישות היא דבר חשוב מאין כמותו על מנת לאפשר חיים עצמאים גם לאנשים בעלי מוגבלויות פיזיות. למרות זאת, לא בכל מקום יהיו כניסות נגישות, רמפות או עזרים אחרים. אמנם לא נוכל לשלוט בכל המקומות הציבוריים, אך כאשר מדובר על מקום מגורים של אדם נכה, התאמה היא בגדר חובה. מציאת דירה שתענה על צרכי הדייר וגם תהיה במחיר אותו יוכל להרשות לעצמו היא עניין לא פשוט, על אחת כמה וכמה כאשר החיפושים כוללים דירה נגישה בעלת התאמות מיוחדות. מסיבה זו, מקומות המפעילים דיור לנכים, כמו חברת "כנרת שירותי רווחה", מספקים פתרון יעיל על מנת לעזור לאוכלוסיית הנכים לשמור על העצמאות שלהם ובו זמנית לקבל את העזרה להם הם זקוקים. מלבד ההתאמה הפיזית והנגישות של המבנה, מסגרות הדיור מציעות לדיירים חיי חברה, תמיכה וסיוע מצוות מסור. יתרה מכך, הן מסייעות להם להשתלב במקומות עבודה על מנת לנהל חיים שגרתיים ככל האפשר.

תמיכה במציאה והשתלבות בשוק העבודה

מלבד נושא הדיור שעלול להיות מורכב, חלק מחיים עצמאיים ונורמטיביים כוללים מציאת תעסוקה שתשמש גם כמקור הכנסה. מציאת עבודה שמתאימה לכישורינו ולציפיות שלנו יכולה להיות משימה קשה, מציאת עבודה לאנשים עם צרכים מיוחדים כוללת בתוכה אתגרים המתווספים לכך. מלבד האתגרים האישיים עמם מתמודדים בעלי מוגבלויות, הם לעיתים חווים קשיים ואפליה מצד מעסיקים וארגונים אשר מהווים חסם בדרך לעצמאותם ולהשתלבותם בחברה. ארגון "כנרת שירותי רווחה בע"מ" והקהילות הפועלות תחתיו, מציעים מענה מקיף למתן הזדמנויות תעסוקה שוות לבעלי צרכים מיוחדים, תוך הענקת ליווי צמוד ומקצועי על ידי מיטב צוותי השיקום. הקהילות פועלות במרץ על מנת לספק הכנה והדרכה לחברי הקהילות וכן, למעסיקים אשר מעוניינים לקחת חלק באחד מהפרויקטים אותם מפעיל ארגון "כנרת".

הכלים המתאימים להצלחה

עבודה היא חשובה למען מימוש עצמי, הענקת מטרות ושאיפות בחיים, הבאת הפוטנציאל שלנו לידי ביטוי וקבלת הערכה מאחרים, שמחזקת גם את הביטחון העצמי שלנו. לכל אחד יש את היכולות אותן יכול לממש בעבודה, לכן חשוב לעזור לכל אחד ואחת למצוא את מקום העבודה שיכול לכבד ולהעריך אותם ואת מוסר העבודה שלהם. במטרה זו בדיוק מסייע ארגון "כנרת שירותי רווחה" שנוסד בשנת 1998 ומאז, שילב בעלי מוגבלויות רבות בשוק העבודה. הארגון עובד יחד עם משרד הבריאות ומשרד הרווחה ומספק מסגרות מתאימות, הן לדיור והן לתעסוקה, עבור בעלי מוגבלויות פיזיות ונפשיות מתוך אמונה בפוטנציאל של כל אדם לצמוח ולהצליח.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here