קרדיט Canva

מי שנתפס בגין החזקת סמים לצריכה עצמית עלול למצוא את עצמו במצב לא פשוט מבחינת החוק, שכן הנחת היסוד היא שמי שמחזיק ברשותו סמים כנראה עושה את זה כדי לעשות בהם שימוש בעצמו והרי שימוש בסמים הוא עבירה פלילית חמורה במיוחד. ברוב המקרים אין העניין מסתכם בהחזקת סמים או בשימוש אלא מתלווים לכך סחר, קנייה ומכירה ואפילו שידול אחרים לשימוש בסמים. כל אלה הם עבירות סמים נוספות בדרגות שונות של חומרה. מי שמתפס ומחפש את הדרך הטובה ביותר להיחלץ מאימת הדין חייב למצוא עורך דין פלילי שייצג אותו וידאג לסייע לו על פי המקרה האישי.

מה המשמעות של החזקת סמים לצריכה עצמית?

כאשר אדם זה או אחר נתפס בגין עבירת סמים היא לא קשורה אך ורק לעצמה ואין מדובר אך ורק ברגע הספציפי של הסיטואציה המדוברת. החזקת סמים לצריכה עצמית בדרך כלל לא מתחילה ומסתיימת בצריכה עצמית אלא כל המנגנון של סחר בסמים גלום בתוכה. מכאן שמדובר בעבירה משמעותית וחמורה מאד שאישום בגינה ואפילו עונש מאסר עשויים לשמש בתור גורם התרעה לבל ימשיכו אחרים להשתמש בסמים ולהחזיק ברשותם לצריכתם האישית. עבירה זו מתייחס לכמות סם יחסית נמוכה ויש בה אמנם כדי לרמוז שלא הייתה כוונת סחר או העברה לאחרים, אך החומרה תהיה עדיין גבוהה.

ההתייחסות המחמירה לעבירות סמים

השימוש בסמים הוא אחת מהרעות החולות של כל חברה שעבירות אלה מתבצעות בתוכה. הסמים משפיעים לרעה על הלך המחשבה והתפעלת שיקול הדעת ובעתם יכולים להרוס, הלכה למעשה, את החיים של מי שעושה בהם שימוש. מכאן שכל עבירה, לרבות החזקת סמים לצריכה עצמית חייבת לקבל התייחסות מחמירה ככל האפשר מצד רשויות אכיפת החוק, זאת מתוך רצון כן ואמיתי למגר את השימוש בסמים ולהרחיק אותו מכל מקום שבו הוא קורה.

עורכת הדין עדן זינו עוסקת בתחום המשפט הפלילי והיא בעלת ניסיון רב בייצוג וליווי לקוחות במגוון עבירות סמים. פנו אליה לקבלת ייעוץ וייצוג בצורה מקצועית, אחראית ואישית שמותאמת לכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here