היתרונות בפרסום עסק באינטרנט

עולם השיווק והפרסום עבר תהפוכות רבות בשנים האחרונות. עם העלייה המטאורית של האינטרנט בעשור האחרון הוא הפך להיות ערוץ התקשורת הפופולרי ביותר גם עבור מפרסמים ובעלי עסקים שונים. אותם בעלי עסקים העבירו את מרבית תקציבי הפרסום שלהם לאינטרנט והחלו מגמה שתשנה את העולם שהכרנו לחלוטין. כיום אין כמעט עסק שלא משקיע בפרסום באינטרנט ומי שאינו עושה את זה מפסיד הרבה מאוד לקוחות פוטנציאליים והזדמנות להתקדם. 

מדוע הפרסום באינטרנט הפך להיות מאוד פופולרי?

האינטרנט נגיש כמעט לכל אדם ומכל מקום. אנשים גולשים באינטרנט דרך המחשב, טאבלטים ואפילו דרך הפלאפון. הם גולשים באינטרנט בזמן הנסיעה באוטובוס או ברכבת, הם גולשים באינטרנט בבית, הם גולשים בעבודה, בלימודים ועוד. מכיוון שרוב האנשים נמצאים שעות רבות במהלך היום באינטרנט בדרך זו או אחרת הוא הפך להיות ערוץ התקשורת המרכזי בעולם שאנו חיים בו ומטבע הדברים יותר בעלי עסקים ירצו לפרסם באינטרנט ולהגיע אל הקהל שלהם. כמובן שפרסום באינטרנט טומן בחובו יתרונות רבים נוספים.

מהם היתרונות שבפרסום העסק באינטרנט?

  • עלויות – בעל עסק יכול להתחיל לראות תוצאות גם מהשקעה של כמה מאות שקלים בחודש בלבד. ניתן להביא גולשים ראשונים לאתר או דף הנחיתה שלכם בסכומים קטנים מאוד. ניתן להביא מאות עוקבים לדף שלכם בפייסבוק בכמה מאות שקלים בלבד. רמה כזו של ביצועים לעומת מודעה קטנה בעיתון שלא בטוח אם מישהו רואה ומי רואה או אלפי/עשרות אלפי שקלים שצריך להשקיע בפרסומות בטלוויזיה או בשלטי החוצות הופכים את ההשקעה באינטרנט לטובה יותר עבור מרבית בעלי העסקים בישראל.

  • הזדמנות (כמעט) שווה לכולם – בשל העלויות הנמוכות יותר עסקים יכולים לאפשר לעצמם לפרסם את העסק שלהם, להביא קהל נוסף ולהתפתח. כמובן שעסק גדול יותר עם תקציב גדול יותר יוכל להיות בתוצאות הראשונות בפרסום הממומן ולאורך זמן, אך תמיד יש מקום לעסקים קטנים. עם השינויים שגוגל עשתה בשנים האחרונות במנוע החיפוש שלה יותר עסקים קטנים גם נהנים מהקידום האורגני.

  • פרסום מדיד – לעומת הרבה מאוד ערוצי פרסום אחרים – באמצעות האינטרנט ניתן למדוד ולנתח נתונים עד לרזולוציות הקטנות ביותר של קהל היעד, ההתנהגות שלו באתר, השלב שבו הוא נמצא במסנן השיווקי שלנו ועוד.

  • אינספור אפשרויות – באמצעות האינטרנט ניתן לפרסם בעשרות טכניקות שונות וביניהן: פרסום כתבות יח"צ, שיווק בווידיאו דרך יוטיוב, פרסום ברשתות החברתיות, ניהול רשימות תפוצה, קידום אורגני, פרסום ממומן ועוד אינספור דרכים אחרות. ניתן להגיע אל הקהל באמצעות מודעות, באנרים, תמונות, סרטונים ועוד. האפשרויות השונות של שיתוף התכנים גם כן תורמות לתקשורת מגוונת ועוצמתית יותר עם הגולשים.

  • חיבור עם הקהל – לעומת פרסומות בערוצי תקשורת אחרים – האינטרנט מאפשר לנו לתקשר עם הקהל שלנו, להעניק תמיכה, לתת מענה, לחלוק מידע וטיפים. האינטרנט מאפשר לנו להתחבר עם הקהל שלנו שנמצא בכל מקום, גם אם הוא לא נכנס פיזית אל החנות שלנו, גם אם הוא לא נפגש אתנו פיזית ואפילו לא משוחח עמנו בטלפון. ניתן להתחבר לקהל שלנו גם על ידי סדרת סרטונים שהפצנו, מאמר או מדריך שכתבתנו. כלומר גם כשאנחנו ישנים הקהל יכול להתחבר אלינו!

  • אחוזי המרה גבוהים יותר – ידוע כי האינטרנט ואפשרויות הפרסום בו מסייעות ביחס המרה הגבוה ביותר מבין ערוצי התקשורת השונים.

  • סינון ומיקוד קהל היעד – ניתן לפרסם במקומות שבהם נמצאים קהל היעד שלכם. יתרה מכך, במרבית שיטות הפרסום יש אפשרות לסנן ולמקד את הפרסום לקהל יעד ספציפי יותר בין אם באמצעות קמפיין ממומן, סגנון התוכן הכיתוב שלכם, המקום בו הוא משותף ועוד. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here