הקונספציה של בניית אתרים וקידום אתרים

נתון: 99.9% מהארגונים שנכנסו לתהליך בניית אתר בישראל ב 10 השנים האחרונות סיימו אותו עם תוצר לקוי. האם גם האתר שלכם עומד תחת ההגדרה "הקונספציה ההיא" ?- קרא עוד ותבין. נתחיל מהגדרת המטרות ובדינמיקה של הסביבה האינטרנטית.

שלושת האמיתות של שיווק באינטרנט

  • כל אתר שאינו משמש רק כשורה בתחתית כרטיס הביקור צריך חשיפה מקהל היעד.
  • רוב התנועה לאתרים (כאלה שיש להם תנועה) מגיעה ממנועי חיפוש.
  • הנתח הגדול ביותר של תנועה איכותית של קהל יעד שמגיע לאתרי אינטרנט מגיע דרך חיפוש.

שיווק בתוך האתר

הפספוס של הבנת הסביבה הוא רק הפתיח לסאגה, לרוב גם המטרות העסקיות של אתרי אינטרנט גם לא קיבלו מענה מקצועי בשלבי בניית האתר ומדובר במטרות שכיחות כמו:

  • קבלת פניות מלקוחות
  • הגברת חשיפה למוצרים ולחברה
  • רכישת מוצר מקוונת
  • הצטרפות למועדון לקוחות ועוד

הערה חשובה: אם חשבתם על כפתור "הרשם" בשלב התכנון זה עדיין לא אומר שהאתר מותאם להרשמה לניוזלטר. לסיכום ההקדמה- אם הקמתם אתר שהקו המנחה היה טעם אישי או כל שיקול לא מקצועי אחר לפני שעשיתם מחקר ותכנית שיווק אינטרנטית סביר להניח שקיבלתם תוצר שלא מותאם למטרות האמיתיות שלכם. אם נחמת רבים עוזרת לכם אתם לא לבד- כמעט כל השוק עובד הפוך, ומשלם יותר.

יקר יותר, איטי יותר – כואב יותר

לאחר שהבנתם שגולשים מגיעים לאתרים דרך מנועי חיפוש אתם מחפשים חברות SEO. אם בחרתם ספק איכותי הוא ישלח מסמך דרישות לשינוי מפורט המתאר את השינויים שיש לבצע באתר. השינויים יעסקו בענייני ניווט וקידוד האתר. חברות בניית אתרים מכירות טוב את התהליך הזה אבל לרוב כבולות ביכולות הקיימות של מערכת ה- CMS שפיתחו במשך שנים.

דינמיקה של עיסקה גרועה

שינוי משמעותי של מערכת CMS כל כך יקר שאין טעם לדבר עם הלקוח על העניין ולכן מעבירים לו הצעת מחיר לא ריאלית או ממליצים לו להתפשר על רשימת שינויים חלקית תמורת תשלום נוסף. זיכרו, מדובר באתר חדש יחסית, והשינוי החלקי יעלה ברוב המקרים על מחיר הקמת האתר. למרות ההתפשרות, חברת ה- SEO תעקם פרצוף ומתריעה בפני הלקוח במייל בתפוצת נאטו שזה לא זה, אבל הלקוח שכבר שילם הרבה כסף, לא מוכן לבזבז זמן נוסף ולוחץ להתקדם.

עבור חברות SEO האתר עצמו הוא כלי עבודה. כלי עבודה חלוד דורש יותר משאבים וכמעט בטוח שהעיסקה בשלב זה תעלה יותר ללקוח.

לאחר שלושה חודשים….

הלקוח קיבל אתר שמתואם רק באופן חלקי למנועי חיפוש, שילם עבורו יותר מכפליים לעומת המחיר המקורי, משלם לחברת SEO יותר ממה שהתכוון מלכתחילה ומקווה לראות את התוצאות בגוגל ומהר.

לאחר שישה חודשים

תחום הפעילות של הלקוח הופך לתחרותי מאוד ועשרות אתרים של מתחרים ואתרי Affiliate צצים סביב מונחי החיפוש שלו. האתר שמותאם רק חלקית למנועי חיפוש מופיע הרבה אחרי אתרים שבנויים כמו שצריך והסעיף עולה. הוא פינה לחברת ה SEO שמצידה מאשימה את הטכנולוגיה ושולחת מייל שנשלח המתריע על הבעיה.

הפיצוץ בלתי נמנע

החברים מלגלגים והלקוח חושב שהוא יצא פראייר. הוא מפסיק את התשלומים לחברת ה SEO לפני תום החוזה באופן חד צדדי. חברת ה SEO מבינה שהמצב אבוד ומצידה מסירה בבת אחת על כל הקישורים שהפנתה לאתר הלקוח. הלקוח רואה שהמיקומים שכבר האתר כבר הופיע בהם אוכלסו בדפים של אתרים אחרים ובטוח שנפל על שרלטנים ופונה לעורכי הדין. מכאן זה ממשיך לסרט טורקי בפני עצמו…

אז איך נמנעים מהברוך ?

  • מתחילים עם ספק שירותי שיווק באינטרנט כדי שימליץ על חברת בניית אתרים שהקימה ותומכת במערכת CMS מותאמת למנועי חיפוש.
  • אפשרות נוספת היא לפנות לחברה שפיתחה ומשווקת מערכות CMS עם מודול SEO שמותאם לגוגל ולקבל ממנה את כל השירותים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here