עשרה טיפים לעיצוב עמוד הבית

רבות נכתב ונאמר על חשיבות תכנון ועיצוב עמוד הבית ועדיין מדהימה אותי כל פעם מחדש הבורות של אנשי המקצוע האמורים לתת ללקוח ייעוץ מקצועי עבור בניית אתר.

תשואה של הנכס היקר ביותר שלכם באינטרנט

רבותיי, עמוד הבית הינו (ברוב המוחלט של האתרים) נכס הנדל"ן היקר ביותר שלכם. כנכס נדל"ן אנו מצפים ממנו להחזיר תשואה על ההשקעה וננסה להפיק ממנו את מיטב התשואה בהתאם למיקומו.

בדיוק באותה מידה שלא נשכור חנות בקניון כדי לאחסן בה את הרהיטים הישנים שלנו יהיה זה לא חכם בלשון ההמעטה להשתמש בעמוד הבית לדוגמא, על מנת לספר על פילוסופית החיים של הארגון או התארים האקדמיים של מייסד החברה.

תכנון נכון של עמוד הבית

תכנון עמוד הבית צריך לספק מענה טוב ליעדים עיקריים:

1. הנעה לפעולה – עמוד הבית הינו המקום בו חלק משמעותי של הגולשים "נפגשים" איתנו לראשונה ואנו רוצים להעמיק את הקשר ולגרום להם לבצע את הפעולות שלשמן הבאנו אותם לאתר.

פעולות כאלו יכולות להיות למשל מילוי טופס, ביצוע רכישה או דפדוף לדף ספציפי אחר באתר.

2. סיוע לדירוג האתר ולפעולות הקידום – כיוון שפרנטרים כגון התוכן בדף הבית, זמן שהייה באתר, הניווט באתר (DRILL DOWN), מספר דפים נצפים ועוד.. הינם פרמטרים המשפיעים על קידום ודרוג האתר – לדף הבית השפעה עצומה על התנהגות הגולש.

הדבר דומה לעיצוב חלון הראווה בחנות. אנו מנסים לגרום ללקוח להיכנס לחנות ואם אפשר – כאשר הוא מעוניין כבר לרכוש לפחות פריט אחד. אז איך עושים זאת?

עשרה טיפים לתכנון נכון של דף הבית

1. התחל בהגדרת המטרות של האתר וגזור מהן את ההשלכות על דף הבית.

2. התייחס לנדל"ן בכבוד – אל תבזבז אותו – יש לתכנן את השטח תוך התחשבות ברזולוציה (מה רואה הגולש ללא גלילה) לאזן את היחס בין סוגי המדיה (טקסט, תמונה, וידאו, באנר וכו"ל).

3. שפת הגולש – באתרים בעברית, עין הגולש נמשכת לפינה הימנית עליונה (הרגלי קריאה עוד מימי אברהם אבינו) ושם נציב את המסרים החשובים יותר. באנגלית – דווקה שמאל למעלה.

4. צבעים – ישנם מחקרים רבים המצביעים על הקשר בין צבע ותחושה (או אווירה) אותה מרגיש הגולש – יש להתאים את סכימת הצבעים למטרות עמוד הבית.

5. יש לקחת בחשבון שגם תמונות אוירה הנן חלק מהעיצוב ולהשתמש בהם בהתאמה לצבעים.

6. וידאו – וידאו בעמוד הבית תורם ליחס הקלקות גבוהה גם אם המדובר בסרטון הדרכה למוצר!

7. הפרדה ברורה של אזורים שונים בעמוד מבחינה לוגית וגראפית.

8. קופי איכותי וממוקד מטרה – אסור להמעיט בחשיבות הקופי השיווקי הנכון. רבים מוותרים על הקופי לטובת התאמות למנוע החיפוש – ובהרבה פעמים מדובר בטעות. המטרה של האתר היא המרת גולשים !

9. עיצוב איכותי – איכות עיצוב אינה דבר התלוי בטעם. גם אנשים בעלי טעם שונה שלא יאהבו את אותו אתר יוכלו להסכים על איכותו. לא כדאי לוותר בעניין זה.

10. גמישות – תכננו את המבנה כך שניתן יהיה בעתיד לבצע שינויים וניסויים כדי לשפר את המרות עמוד הבית (למשל יכולם להחליף אזור טקסט בוידאו או תמונה, להוריד סקר ולהחזירו וכו"ל).

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here