קרדיט PIXABAY

שנת 2023 מביאה עימה את עולם ה AI אשר ישנה את הדרך בה אנו מקדמים וכותבים תוכן באינטרנט. לכן יש חשיבות רבה לשים לב לשינויים ולהיות עם היד על הדופק כדי שהאתרים שלנו לא ירדו בדירוג של מנועי החיפוש. בואו נבדוק מה יכול לעזור לנו לקדם את האתר שלנו בצורה בטוחה יותר לשנת 2023.

על מה מבוסס קידום אתרים?

קידום אתרים הוא שם כולל לאסופת שיטות ואסטרטגיות שנועדו בסופו של דבר "להתחבב" על מנועי החיפוש ולהקפיץ את דירוגו של אתר האינטרנט המקודם למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש.

הסיבה לחשיבותו המכרעת של תוכן במאמצי הקידום, נעוצה בעובדה שהוא המרכיב העיקרי בתהליכי הניטור והדירוג של מנועי חיפוש שונים ובראשם גוגל.

גוגל למשל, חרטה על דגלה את המטרה – לארגן את כל המידע במרחב הרשתי לטובתו של הצרכן. כך שהאינטרס שלה הוא להביא את הפתרונות הטובים ביותר לשאילתות של הגולשים, בסדר הנקבע על פי איכותם.

איך כתיבת תוכן יכולה לקדם את האתר שלי?

מושג בעל השפעה רבה על קידום אתרים הוא שימוש במילות מפתח. כתיבת תוכן המרוצף בצורה מחושבת וטבעית במילות מפתח, היא שיטה נהדרת "לגרות" את מנגנוני הניטור של גוגל ולהביא לקידומו של האתר. נציין כי יש להבין כיצד לנקוט בשיטה הזו בצורה מושכלת, כדי להימנע ממצב שבו גוגל או מנועי החיפוש האחרים מזהים "הבטחת הבטחות" באמצעות מילות מפתח מבלי "הצעת פתרונות".

השאיפה של כל בעלי האתרים היא שהגולש ימצא את האתר שלהם מועיל ומספק. כדי להשיג זאת, יש להשתמש בחוכמה בדרך הישירה ביותר אליהם והיא – המילים. או לעניינינו– התוכן. אם התוכן באתר יהיה חדש, אותנטי ובעל ערך, הדרך לרכישת אמון הלקוח תהיה מהירה. לרכישת אמונם של הגולשים אין תחליף, ומעבר לשימור לקוחות, יש בכך פוטנציאל שיווקי נוסף:

לקוחות או גולשים מרוצים שייהנו ויפיקו תועלת מהתוכן, לא יהססו גם לשתף זאת במדיה החברתית, וזו פעולה שגוגל יודעת לזהות ולהתחשב בה בדירוג האתר.

נוסף על כך, גם אם כרגע הגולשים לא יכולים להפיק תועלת מהשירותים שהאתר מציע, אבל התוכן יהיה מספיק טוב, הם יזכרו לאן לפנות בשעת הצורך, ויחפשו את האתר שהם סומכים עליו באופן ספציפי. גם חיפוש ספציפי של אתר, מקדם את הדירוג שלו במנועי החיפוש.

כשם שעולה הדרישה לתוכן איכותי, כך עולה הרף שגוגל מציבה לאתרים המדורגים ראשונים. אתר המציע תכנים העונים על שאלות, כמו אתרים המציעים תוכן בעל ערך מוסף, יאותרו על ידי גוגל ויקודמו כדי לקדם את האינטרס של החברה. מבחינה זו, רצוי לשלב תוכן כמו מאמרים מקצועיים, כתיבת מאמרי קידום (SEO) וכתיבה אישית. חשוב לשלב בין סוגי הכתיבה כדי למצב את האתר כבעל מעמד בתחומו. דוגמה טובה לתוכן שניתן להעלות היא מדריכים, שאותם גוגל מתייג כתוכן שימושי לצרכן, דבר שמקדם את האתר מעלה בדירוג.

חווית משתמש היא אלמנט מרכזי נוסף המשפיע על קידום האתר. גולש המקבל חווית משתמש טובה, מבלה יותר זמן באתר. כאשר גוגל מזהה שהייה ממושכת באתר, הוא מסיק מכך שזהו אתר איכותי המשרת לטובה את הגולש ומקדם אותו. אחת הדרכים ליצירת חווית משתמש טובה, היא כתיבת תוכן מתאים לאתר.

שימו לב – אין די בכך שיהיה תוכן באתר. התוכן צריך גם להיות ראוי, הואיל וכל מאמצי הקידום עלולים להתפספס אם התוכן לא יספק את הנדרש ויענה על הציפיות של הגולש.

כתיבת מאמרים – טיפים חשובים לתוכן שבאמת יקדם אתכם

היו יצירתיים

האדם הממוצע חשוף לאלפי מסרים ביום, והוא זוכר אחוז קטנטן מהם. תנו למסר שלכם לבלוט בעזרת כתיבה ייחודית ויצירתית, כזו שתישאר לגולש בראש גם ביום שאחרי.

  1. היו טבעיים

מרבית צרכני המידע יודעים לזהות ניסיונות מכירה ממרחק, ונמנעים בתוקף משיתוף פעולה עם כותב המנסה למכור להם בכוח. אמרו את שלכם, בדגש על הפתרון שאתם מציעים, מבלי לגרום לתחושת הכרח אצל הקורא.

  1. היו כנים

כפי שמזהים במהירות ניסיונות מכירה, כך ניתן לזהות גם זיופים. כתיבת תוכן שאינה הולמת את הערכים שלכם, המלווים אתכם במקצוע, תתגלה על ידי הלקוחות ותיצור אצלם אכזבה שמשמעותה הפרת אמון, שעל חשיבותו כבר דיברנו.

  1. היו תמציתיים ופשוטים

הקורא שלכם מעניק לכם הזדמנות לשאוב מהזמן היקר שלו. נצלו אותה בחוכמה. כתבו בצורה שתשאיר אותו מרוכז ומעוניין. חלקו את הטקסט לחלקים הגיוניים וכרונולוגיים שיסייעו לו להיות בבקרה ולא להתייאש מהקריאה. והכי חשוב – כתבו בגובה העיניים.

  1. היו עקביים בכתיבה

אתר שהתוכן האחרון שעלה אליו, עלה בשנת 2020, לא ייתפס כאמין לא בעיני גוגל, ולא בעיני גולש שבמקרה יגיע אליו. הקפידו על משמעת כתיבה ויצירת תוכן כדי שהאתר יהיה רלוונטי ויקודם כמו שצריך.

לסיכום, ראינו כיצד כתיבת תוכן, ובדגש על תוכן איכותי, היא המפתח לקידום אתרי אינטרנט. זהו כלי ששליטה בו מעניקה אפשרויות צמיחה בלתי נגמרות. חשוב לזכור שבימינו, בעולם המבוסס על תקשורת המונית, לא מספיק להיות בעל מקצוע טוב. אם רוצים להישאר על המפה, צריך לתת את הדעת למגמות המשתנות ולפעול בהתאם. בשורה התחתונה – לנוכחות הדיגיטלית שלכם ולטיבה יש השלכות רחוקות לכת על איך ייראה העסק שלכם. אל תקלו ראש, ותתחילו לכתוב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here