סקר סיכונים
קרדיט: canva

הקדמה שהפכה את החיים שלנו לנוחים הרבה יותר מבעבר כרוכה גם בסיכונים מסוימים. למשל, עבודה בגובה שמטבעה מחייבת זהירות מוגברת, או שימוש בחומרים שעלולים להיות גם מזיקים. בהתאם חשוב מאוד לערוך בכל מקום עבודה סקר סיכונים מקיף. מטרת הסקר היא לאתר מראש את מוקדי הסיכון וכך למצוא להם מענה מתאים עוד לפני שנגרמת פגיעה לרכוש או חמור מכך לחיי אדם. סקר הסיכונים משפר את תפקוד המנהלים של העסק או הארגון בתחום הבטיחות ובנוסף מעלה את המודעות של העובדים ביחס לכל גורמי הסיכון. חברת אשר אביזמר בטיחות לעד אמונה על עריכת סקרי סיכונים מפורטים ומדויקים ולכן גם מועילים במיוחד.

* מיפוי – מיפוי מלא של כל מפגע אפשרי וכל נקודת תורפה שעלולה לגרום לפגיעה ברכוש או בגוף.

* ניתוח – ממצאי המיפוי עוברים ניתוח מעמיק. בפרט נדרשת התייחסות אל המבנה שבו מתבצעת הפעילות, הציוד הרלוונטי וגם של נהלי העבודה.

* תיעדוף – סקרי סיכונים כוללים גם תיעדוף על-מנת שניתן יהיה לבנות תוכנית עבודה אפקטיבית להתמודדות עם המפגעים האפשריים. התיעדוף מבוסס על הסיכוי להתממשות כל תרחיש בעייתי, וכן על מידת החומרה של הפגיעה במקרה של התממשות התרחישים השונים. סדר העדיפויות הכרחי על-מנת לספק באופן מידי מענה לכשלים המסוכנים ביותר.

* המלצות – תוכנית אופרטיבית להפחתה משמעותית של רמת הסיכון במקום העבודה.

* בקרה – בקרה הדוקה שנועדה לוודא כי התוכנית מיושמת היטב. במידת הצורך ייערכו שינויים בתוכנית על-מנת להפיק ממנו מקסימום תועלת.

מענה מלא לכל הכשלים ומוקדי הסיכון

על כל המעסיקים מוטלת אחריות כבדה – למנוע תאונות עבודה מיותרות. בהתאם ישנה מחויבות לעשות כל שניתן לעשות על-מנת לנטרל מוקדי סיכון, וסקר שממפה אותם במדויק הוא כאמור הבסיס לכך. חברת אשר אביזמר בטיחות לעד עורכת סקרי סיכונים מקיפים ואמינים, לרבות ניתוח הממצאים על בסיס בקיאות מקצועית מעמיקה וגיבוש המלצות שניתן ליישם תוך זמן קצר ובעלות מינימלית. כל סקר סיכונים כולל התייחסות לתפעול השוטף וגם למצבי חירום שעלולים להתרחש, כל זאת מתוך שותפות לאחריות הכבדה. מרכיב נוסף בשירות זה הוא דיאלוג עם נציגי הארגון או העסק אשר מבטיח התנהלות יעילה ומועילה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here