טיפים לכתיבת מאמרים שיעזור לכם לקידום

על מנת לקדם אתר אינטרנט בגוגל צריך בראש ובראשונה תוכן טוב ששם את הגולש במרכז. אם בעבר היה נהוג לכלול אינספור חזרות של ביטוי המפתח בתוך המאמר שעולה לאתר הרי שכיום זה עשוי לעשות את ההשפעה ההפוכה ולגרום לגוגל להעניש אתכם. המאמרים היום בנויים בצורה שונה מבעבר, הכותבים מנוסים יותר וכך גם חברות הקידום. אם אתם רוצים סיכוי להתברג גבוה יותר בגוגל תצטרכו לכתוב את המאמרים בצורה כזו שגם יהיו בעלי ערך לגולשים שלכם וגם מותאמים לקידום האורגני בגוגל. כיצד לעשות זאת? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם.

איך למצוא נושא למאמר שיבטיח שהמאמר יהיה טוב?

מאמר טוב ובעל ערך לגולשים מתחיל מתוך מחשבה לתת מענה מסוים לגולש שלכם. לא משנה אם אתם כותבים את המאמרים לאתר שלכם בעצמכם או שוכרים כותב תוכן שיעשה זאת עבורכם – אתם יכולים לבחור את הנושאים של המאמרים. מתוך היכרות שלכם עם הלקוחות שלכם או אם תנסו להיכנס רגע לראש שלהם – חשבו מה יכול לעניין אותם לקרוא אצלכם באתר. כמובן שתוכלו להשתמש גם ברעיונות מאתרים של קולגות שלכם, מאתרים מקבילים לתחום שלכם בגזרה הבינלאומית, לקבל רעיונות מגוגל, לקבל רעיונות מכלים למחקר מילות מפתח ועוד. הרעיונות הטובים ביותר הם אלו שיעלו לכם בראש על הצרכים האפשריים של הלקוחות שלכם. אם אתם בעלי חנות פרחים – ייתכן ויעניין את הגולשים שלכם לקרוא טיפים שלכם להאריך את חייו של זר הפרחים שקנו מכם, אם אתם חברת הדברות ייתכן והלקוחות יתעניינו לקרוא בסוגי ההדברות ומה ההבדל ביניהן וכך הלאה. אם הנושא מעניין והמידע שלו יכול להועיל ללקוחות שלכם – אתם בחצי הדרך לכתיבת מאמר טוב שגם יעזור לכם לקידום האורגני.

כמה ארוך המאמר שלנו צריך להיות ואיך הוא צריך להיות בנוי?

קשה מאוד להכניס הרבה ערך במאמרים של 200-300 מילים, שאלו האורכים של המאמרים שהיו בעבר בדרך כלל, וכי מאמר ממוצע היום הנו מאמר של 500 מילים. אנשים רבים אף משקיעים במאמרים של 700-1500 מילים אם ממש רוצים להשקיע בתכנים המועלים לאתר שלהם. מעבר לאורך הזה כבר מדובר בכמות מוגזמת שסביר שהגולשים שלא יקראו אלא אם כן יהיה מדובר באיזה מדריך מפורט וחשוב לקהל שלכם. 

כמה פעמים לחזור על ביטוי המפתח ומה זה וורסיות?

טוב לחזור על ביטוי המפתח כ1%עד 2% מסך המילים במאמר. כלומר שאם מדובר במאמר של 500 מילים 5-10 חזרות של ביטוי המפתח יהיו בהחלט מספיקים. אם אתם שואלים אותנו אז חזרה אחת ל100 מילים זה די והותר כדי לשמור על איכות המאמר מצד אחד וגם לאפשר לגוגל להבין מה הנושא העיקרי של המאמר מצד שני. וורסיות הן תצוגות נוספות של ביטוי המפתח שתוכלו לכלול. אם לדוגמה הביטוי הוא "מאמרים לקידום אתרים" אז "מאמר לקידום אתרים", "מאמרים לקידום אורגני" וכד' אלו וורסיות שונות של הביטוי. לא נכללים ב5 החזרות אבל טוב לכלול גם וורסיות בתוך המאמר למען הטבעיות בכתיבה.

הוצאת קישורים מתוך המאמר:

רבים נוטים להתקמצן על הוצאת קישורים מהמאמר. חשוב להבין כי גוגל אוהבת מאוד מאמרים שנותנים ערך אמיתי וערך אמיתי הוא גם לקשר את הגולשים במהירות למקורות קריאה נוספים. כך למשל טוב לכלול קישור או שניים לעמודים אחרים באתר שלכם מכל מאמר ובחלק מהמאמרים לכלול גם קישורים למקורות חיצוניים מהאתר שלכם.

עיצוב המאמר והטקסט:

טיפ אחרון למאמר זה כדי להפוך את המאמרים שלכם ליותר טובים עבור הקידום האורגני הוא לעצב את המאמרים בעזרת כותרות H2, בעזרת הדגשה או קו תחתון היכן שצריך, לכלול בוליטים במאמר אם אפשר, להוסיף תמונה למאמר ועוד. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here