כיצד לנצל את המתחרים שלך לטובתך

על מנת לשגשג בסביבה עסקית צפופה מאד, אתם צריכים לדעת כיצד לשווק את היתרון התחרותי של העסק שלכם. אבל, זיהוי יתרון תחרותי זה אינו קל כמו שזה אולי נראה. אם אתם בלוגרים ורוצים לבלוט מעל לאחרים, קחו פסק זמן כדי לחשוב במה הבלוג שלכם טוב יותר מהמתחרים.

כבלוגרים, שאלו אנשים ממוצעים שאינם בלוגרים מה לדעתם כרוך בכתיבת בלוג. הם בוודאי יענו לכם שהבלוגר מתעורר בבוקר, מצחצח שיניים, אוכל ארוחת בוקר, ואז יושב מול המחשב (בפיג'מה כמובן) ומקליד רעיונות ודעות בזמנו החופשי.

אין ספק שתיאור זה לא מתאים לרוב מאה וחמישים מיליוני הבלוגרים בעולם, אבל יש גם כאלה שתאור זה מתאים להם במדויק. עם זאת, כתיבת בלוג היא עסק רציני ותחרותי ובעצם אתם פועלים בסביבה שהיא ממש ג'ונגל. אם אתם רוצים לא רק לשרוד אלא גם לפרוח – תוכן מעולה אינו מספיק.

עליכם לדעת מי הם המתחרים האינטרנטיים שלכם ומה הם זוממים בכל עת. ישנן דרכים רבות בהן תוכלו לפקוח עין על הבלוגים המתחרים, ועליכם להיות לא רק מודעים לבלוגים אלה, אלא גם להפיק מהם תועלת.

אל תתקמצנו בגוגל

אולי זה נראה לכם מובן מאליו, אבל לפעמים הדברים הכי טובים נמצאים ממש מתחת לאף. כולם משתמשים בגוגל שנחשב לשחקן הדומיננטי בשוק החיפוש. כשאתם מחפשים בגוגל את המתחרים שלכם, זו הזדמנות מצוינת לבדוק ביקורות, קישורים וכל מידע רלוונטי ושימושי אחר שנכתב על המתחרים. מידע זה תוכלו לנצל למטרות שלכם. חפשו גם את עצמכם בגוגל, כדי שתגלו את הדירוג שלכם בהשוואה לאחרים.

בדיקת רישום הדומיין

בדקו את מועד הרישום של הבלוג המתחרה. אם אינכם יודעים כיצד לעשות זאת, היעזרו בשירותי הדרכת מחשבים. כך תוכלו לראות אם לוותק של הדומיין יש השפעה כלשהי על הדירוג שלו. השיטה של גוגל לקביעת הדירוג מסתמכת על מועד רישום הדומיין, כאשר דומיין וותיק יותר מקבל דירוג גבוה יותר. בדיווחים של גוגל אפשר גם לראות מתי בפעם הראשונה הופיע קישור לדומיין המתחרה ומתי בפעם הראשונה גוגל סימנה אותו. בדיקת נתוני הדומיין המתחרה חיונית להבנת ההמלצות והדירוג שלו.

גלישה חסויה (פרוקסי Proxy)

אם נעזרתם בשירותי הדרכת מחשבים בוודאי גיליתם כבר שגלישה באמצעות שירותי Proxy תשאיר את כתובת ה-IP שלכם חסויה. המשמעות היא שתוכלו לגלוש בפרטיות מבלי שמישהו יהיה מסוגל לעקוב אחריכם. יתרה מזאת, אתם יכולים לבחור במדינות שונות ולגלוש כאילו מהן. הדרך הטובה ביותר להבין זאת היא באמצעות מדינות שמגבילות את הגלישה באינטרנט, כגון סין. שימוש בפרוקסי מאפשר לכם גישה לאתרי אינטרנט, לרשתות חברתיות ולסרטונים ביוטיוב גם במדינות שמגבילות את הגלישה באינטרנט.

תוכלו לעקוב אחר "מילות המפתח" שלכם בכל העולם מבלי לקום מהספה הנוחה בבית. שימו לב שמילות מפתח מסוימות יכולות לדרג אתכם במקום הראשון במספר מדינות, אבל אם במדינה אחת מילות מפתח אלה הן מתוך שיר מאד פופולארי, ספק אם הבלוג שלכם יגיע למקום גבוה בדירוג. לדוגמה, במדינה שבה השיר "גאגנגאם סטייל" לא היה להיט (אם בכלל יש מדינה כזו), חיפוש אחר מילת המפתח "סטייל" בגוגל, תציג בראש הרשימה אתרי אופנה וסטייל, ולאו דווקא את סרטון הוידיאו המפורסם.

אל תתביישו לרגל

המילה "לעקוב" קיבלה משמעות חדשה בעידן הבלוגים. באמצעות טוויטר ורשתות חברתיות אחרות ניתן לראות "מבפנים" מה מתכננים המתחרים שלכם. הקפידו על מעקב צמוד ושימו לב לנתונים כמו:

– מי עוקב אחריהם?

– עם מי הם מתחברים?

– לאיזה "ציוצים" הם "מצייצים" חזרה?

– על מה הם עובדים, ומתי?

רשת האינטרנט מאפשרת לכם להיות מרגלים יעילים. אם אתם משתמשים בידע זה בהגינות וביושר אזי הכל טוב ומתקבל בעולם הבלוגים באהבה. אין רע בעבודת מודיעין, כל עוד אינכם יוצאים למלחמה. זכרו שמישהו צופה גם בכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here