קרדיט - Canva

המדינה מחויבת לספק לכל אזרח את הזכות הבסיסית לחיים בביטחון ובשלווה. בהתאם מי שסובל מהטרדה מכל סוג שהוא – מעקבים, מארבים, איומים, פגיעה בחופש התנועה, איומים ועוד – זכאי לבקש הוצאת צו למניעת הטרדה מאיימת כנגד הגורם המטריד. עו"ד אלון שליכטר מסייע לקבל את הצו החיוני במהירות ומוודא שהוא אכן יספק את תחושת הביטחון המבוקשת.

דגשים חשובים לגבי צו למניעת הטרדה מאיימת

* תוקף הצו – עד 6 חודשים. בנסיבות מסוימות ניתן להאריך את הצו גם לפרק זמן ממושך יותר, עד שנתיים.

* סמכות – הצו למניעת הטרדה מוצא ע"י בית משפט השלום. אם הוא נועד להרחיק קרוב משפחה (בהווה או בעבר) ניתן לפנות גם אל בית משפט לענייני משפחה. חשוב לציין שההגדרה "קרוב משפחה" כוללת גם גיסים, אחיינים, צאצאים של בן/בת הזוג ועוד.

* דיון – ניתן לקבל צו זמני גם במעמד צד אחד. יחד עם זאת בית המשפט מחויב לערוך דיון בהשתתפות האדם מושא הצו, תוך 7 ימים. חשוב מאוד להגיע לדיון זה מוכנים, על-מנת שהצו הזמני יהפוך לקבוע.

* איסורים אפשריים – צווים למניעת הטרדה מאיימת עשויים לכלול איסור על יצירת קשר בכל דרך שהיא (טלפון, ווטסאפ, בעל פה, ברשתות חברתיות ועוד), איסור על הימצאות במרחק מסוים מדירת המגורים וגם ממקום העבודה או הלימודים, וגם איסור על החזקת נשק.

* צו הגנה מפני אלימות במשפחה – ניתן להגיש במקביל לבקשה לקבלת צו מניעת הטרדה גם בקשה לקבל צו הגנה מפני אלימות במשפחה (כשמדובר על קרוב משפחה, כמובן).

טיפול רגיש ויעיל בזמינות גבוהה

צו למניעת הטרדה מאיימת ניתן לקבל מכוח חוק משנת 2002 והוא חוק מניעת הטרדה מאיימת. חשוב לציין כי אין חובת הגשת תלונה במשטרה לפני הגשת הבקשה לקבלת צו זה, וברוב המקרים כדאי קודם כל ליצור את מעטפת ההגנה באמצעות הצו ורק לאחר מכן להתנהל מול משטרת ישראל. עו"ד אלון שליכטר מטפל במקרים אלה ברגישות המתבקשת, ובזמינות גבוהה מאוד על-מנת שההגנה תינתן ללא שום עיכוב. בשילוב המקצועיות והבקיאות, מובטח שירות יעיל ובפרט קבלת צו מקיף בהקדם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here