קרדיט - Canva

המכון לבטיחות בדרכים (שמוכר גם בשם מרב"ד, ראשי התיבות של שמו המלא) הוא הגוף המוסמך לבחון כשירות לנהיגה. הגוף נכנס לפעולה במגוון רחב מאוד של מצבים. ביניהם: כל מי שמבקש להוציא רישיון לרכב משא כבד או לרכב ציבורי, אנשים בעלי בעיות בריאותיות, מי שהיו מעורבים בתאונת דרכים קשה ואחראים לה, אנשים שמשתמשים בסמים או באלכוהול באופן שפוגע בשיקול הדעת שלהם ונהגים מבוגרים. מי שנמצא כלא כשיר לנהוג ע"י המרב"ד יאבד את רישיון הנהיגה, ולכן חשוב להגיע אליו מוכנים ועם ידע רלוונטי. משרד עורכי הדין משה רבי מספק ייעוץ יקר ערך לכל מי שזומן למרב"ד.

מה חשוב לדעת על המכון לבטיחות בדרכים

* חובת התייצבות – מומלץ בחום לכך מי שזומן למכון הרפואי לבטיחות בדרכים להגיע במועד שנקבע. אי התייצבות פועלת כנגד האדם, מפני שהוא לא יכול להציג את עמדתו, ואילו למרב"ד עדיין ישנה הזכות והסמכות לשלול את הרישיון.

* אגרה – הבדיקה המתבצעת במרב"ד כרוכה בתשלום. נכון ל-2023, גובה האגרה הוא 649 ש"ח (הסכום מתעדכן משנה לשנה בהתאם לשיעור עליית המדד). ניתן לשלם מראש בבנק הדואר, במזומן, או במרב"ד עצמו, בכרטיס אשראי.

* בדיקות – במרב"ד עשויות להתבצע בדיקות שונות, בהתאם לנסיבות המקרה. בפרט תיתכן בדיקה של נרקולוג, אופציה נוספת היא שיחה עם פסיכיאטר ויש גם מבדקי אישיות. במקרה של ליקויים פיזיים שעלולים לפגוע בכשירות לנהוג, יש להביא מסמכים שמעידים על כך שהיכולת לשלוט ברכב כן קיימת.

* ערעור – ניתן לערער על המלצות המרב"ד, וזאת באמצעות הגשת בקשה מנומקת תוך 30 יום ממועד קבלת ההחלטה של המכון.

ייעוץ מקיף, סבלני ומועיל להפליא

משרד עורכי הדין משה רבי מסייע לכל מי שאמור להגיע אל המכון לבטיחות בדרכים באמצעות ייעוץ מקיף, סבלני ומותאם אישית למקרה – ולכן גם מועיל להפליא. במידת הצורך ניתן להיעזר בידע הנרחב של עו"ד רבי גם לצורך הגשת ערעור בעקבות פסילת רישיון, ולהפחית למינימום את הסיכון לאבד את היכולת לנהוג.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here