קרדיט canva

ישראל הוקמה כדי לשמש בית לעם היהודי. בשל מטרה מרכזית זו נעשית הפרדה בין קבלת יהודים לארץ למטרת השתקעות בה לבין קבלת אנשים שאינם יהודים למטרה זו. לכן, הדרך המרכזית בה נעשית הגירה לישראל היא מתוקף חוק השבות, חוק הנוגע ליהודים בלבד (כאשר אדם נחשב יהודי אם אימו יהודיה). תהליך קבלת האישור להגירה לארץ, קבלת רישיון קבע לשהות בה וגם קבלת אזרחות היא הקלה ביותר בדרך זו. עם זאת, גם כאן יכולים לצוץ קשיים בגלל הטלת ספק ביהדותו של אדם והצורך להוכיח אותה, ולעיתים הדבר לא פשוט ונדרשות תעודות של דור או שניים אחורה אך לרוב הדברים מסתדרים ואדם יקבל את האישור לעלות ארצה ואף לקבל מעמד אזרח. דרך נוספת ומורכבת יותר היא קבלת אזרחות ישראלית דרך נישואין, כאשר אדם זר מנסה לקבל אזרחות ע"י נישואין לאזרח ישראלי. כדי למנוע נישואים פיקטיביים למטרת התאזרחות בישראל, המדינה מערימה לא מעט קשיים.

איך נעשית הסדרת מעמד לבן זוג לא ישראלי?

השלב הראשון בדרך הלא קלה  שיעבור הזוג הוא הגשת בקשה לקבלת מעמד בישראל לבן זוג זר הנשוי לישראלי. לבקשה יש לצרף מסמכים מזהים של בן/ בת הזוג שאינם ישראלים. אם הם אינם נמצאים באותו זמן בארץ עליהם לדאוג קודם כל לאשרת כניסה ואישורה. אם יש חוסר במסמכים יש להשלים את החסר תוך 45 יום. לאחר מכן בני הזוג יעברו ראיון זוגי. עד קבלת האזרחות יקבל  בן הזוג משספר אישורים זמניים. הראשון יהיה אשרת עבודה מסוג 1B אשר מקנה זכות לשהיה של עד 5 שנים ושלושה חודשים וגם זכות לעבודה. לאחר שלוש שנים יתקיים ראיון נוסף והנפקת תעודת זהות זמנית. לאחר 4 שנים וראיון נוסף יקבל בן הזוג מעמד של תושב קבע. קבלת אזרחות מלאה היא שלב נוסף בתהליך.

הגירה- תהליך לא פשוט שיש לעבור בעזרת מומחה בתחום

כל הקשור להגירה והסדרת מעמד בישראל הוא תהליך לא פשוט, במיוחד עבור אזרחים זרים אך ישנם גם יהודים שנתקלים בבעיות. חשוב לפנות כבר בתחילת התהליך אל עורך דין אזרחות ישראלית שהוא בעל ניסיון רב בתחום, מכיר היטב את דיני ההגירה וגם כיצד דברים מתבצעים בפועל ויועל לייעץ, ללוות וגם לייצג את האדם המבקש להגר או לעבוד בארץ, כולל בהגשת ערר אם נדרש.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here