שדרוג אתר אינטרנט

אין אתרים מושלמים, כמו שאין בני אדם מושלמים. כל אתר זקוק לשדרוג ורענון לפחות פעם בשנה – שנתיים ולו רק בשל העובדה שסגנונות העיצוב באינטרנט מתיישנים במהירות וכן התקדמות הטכנולוגיה מאפשרת להעביר יותר ויותר שירותים ונקודות אינטראקציה עם הלקוח – לרשת האינטרנט.

להלן 5 סיבות מדוע כדאי לשקול את שדרוג האתר שלכם:

1. יש לך רק הזדמנות אחת לרושם ראשוני טוב . בדיוק כמו פגישה ראשונה עם אנשים כך עם אתרי אינטרנט. השניות הראשונות של הפגישה הראשונה של הגולש עם האתר קובעת מאד אם הוא ירצה להשאר או ימשיך הלאה. עיצוב האתר/מהירות הטעינה שלו, יכולת התמצאות נוחה , הם הרושם הראשוני של האתר שלך. אם הם לא באיכות טובה איבדת את ההזדמנות לרושם ראשוני חיובי – לנצח. אחת הבעיות המרכזיות של אתרי אינטרנט הינה יחס המרה נמוך בין מספר הגולשים שנכנסים לאתר לבין אלו שיוצרים קשר עם החברה. אתר שבנוי וכתוב היטב יאפשר קריאה נכונה של האתר במנועי החיפוש והצגה של הדף הרלוונטי באתר בהתאם לביטוי החיפוש הספציפי של הגולש.

2. העסק התפתח אבל האתר לא – עם הזמן נוספים מוצרים ושירותים חדשים אשר אינם באים לידי ביטוי הולם במסרים שעובדים מעמוד הבית ומיתר עמודי האתר. אתר שאינו מעודכן כראוי לא רק שאינו מקדם את עסקי החברה, הוא אף יכול לגרום נזק חמור בפעילות של החברה שכן כאשר לקוח פוטנציאלי נחשף לפעילות חברה של החברה באמצעות ידיעה בעיתון/ פגישה עסקית, ואינו מצליח למצוע את המידע המלא על כך באתר החברה, ברוב המקרים הוא לא יתאמץ ליצור קשר עם החברה כדי לקבל את המידע, אלה ימשיך לתוצאת החיפוש הבאה.

3. הטכנולוגיה התפתחה אבל האתר לא – טכנולוגיות האינטרנט מתחדשות במהירות רבה. העלייה המתמדת במהירות הגלישה באינטרנט , התפתחות טכנולוגיות וידאו וטלפון באינטרנט, מחייבים כל בעל עסק לשאול את עצמו האם חווית הגלישה באתר שלו הינה חדשנית בצורה משביעת רצון, האם יש צורך בהוספה של סרטונים ומצגות אינטראקטיביות באתר כדי לשפר את חווית הביקור באתר. שיפור מתמיד של חוויות הגלישה דרך האתר היא ללא ספק המפתח להצלחה או כשלון של הגדלת הפעילות העסקית שמגיעה לחברה באמצעות האינטרנט.

4. שיפור דירוג האתר במנועי החיפוש – האלגוריתמים של מנועי החיפוש מנסים לתת למחפשים את המידע הרלוונטי ביותר עבורם לכל שאילתא שהם מחפשים. "רלוונטיות" נמדדת הן באמצעות מספר ההופעות של הביטוי הנדרש בעמודים השונים של האתר והן באמצעות שימוש נכון בתגיות מטא. אתרים שנבנו לפני מספר שנים אינם מותאמים לסטנדרטים החדשים של מנועי החיפוש ומחייבים שדרוג טכני(לאו דווקא עיצוב חדש) כדי לאפשר קריאה טובה יותר שלהם ע"י מנועי החיפוש השונים. בכל מקרה מומלץ להוסיף לאתר מנגנונים של מפת אתר אוטומטית ולינקים ידידותיים ( friendly url ) . בלא מעט פעמים נתקלנו באתרים שהטכנולוגיה הנכונה כבר היתה מוטמעת בהן, אבל היישום בפועל היה לקוי. בהקשר זה לא פחות חשוב לציין כי ישנן כיום מערכות סטטיסטיות מצויינות שמאפשרות קבלת מידע מקיף אודות תפקוד האתר, ניתוח הפניות שהתקבלו בחתך מדינות/מילות מפתח, העמודים הנצפים ביותר באתר , ועמודים עם אחוז נטישה גבוה. שדרוג אתר מחייב התייחסות גם להטמעה של מערכת איסוף מידע וססטיסטיקה על מנת להמשיך ולשפר את ביצועי האתר.

5. העברת שירותים נוספים לאינטרנט – יותר ויותר עסקים מחליטים להעביר נתחי פעילות הולכים וגדלים לאינטרנט. פעילות מכירות, שירות לקוחות, קשרי משקיעים, עדכון לקוחות באמצעות משלוח ניוזלטרס , פורטל לקוחות / ספקים/עובדים שמאפשרים מתן מידע ועדכונים מותאמים אישית לגולשים להתאמה אזור ופיתוח מערכות חדשות בתחום שירות הלקוחות ותשלומים באינטרנט , תאום פגישות ועוד.

ככל שיותר פעילויות עסקיות שאינן מצריכות יחס אישי מצד אחד ומאפשרות לגולש לחסוך זמן באינטראקציה השוטפת עם החברה, כך תשתפר התפוקה העסקית הכוללת ותחסכנה עלויות שירות יקרות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here