איך להתקדם בתוצאות של גוגל?

בקרב אנשי בענף בניית אתרים , קיימת מחלוקת על מידת ההשפעה של כל אחד מהגורמים הידועים שעשויים להשפיע על הדירוג בגוגל. גם אם הויכוח על מידת ההשפעה של כל אחד מהגורמים לא הוכרע סופית הרי לפניכם רשימת הגורמים העיקרים שיש לשים לב אליהם לצורך שיפור הדירוג בגוגל :

מומלץ

1. השתמש במילות מפתח בתגי הכותרת – ככל הנראה גורם משמעותי ביותר עבור כל אתר, ללא קשר למבנה העיצוב שלו. מומלץ לשלב מילים בדדות 3-5 בכל עמוד לכל היותר.

2. צור קישורים נכנסים מעמודים איכותיים – קישורים נכנסים הם אחת הגורמים החשובים ביותר לקידום אתרים. ככל שיותר עמודים איכותיים בעלי page rank גבוה , ובעלי תוכן שקשור למילת המפתח אותה רוצים לקדם יצביעו על האתר שלנו, כן ייטב.

3. הגדל את מספר הקישורים הפנימיים – קישר פנימי הוא קישור לכל דבר. הוא "מסביר" למנועי החיפוש (וכמובן גם לגולשים) הין ניתן למצוא מידע נוסף בנושא הטקסט שמופיע כקישור. "הסבר" זה הוא הדרך הטובה ביותר לעזור למנוע החיפוש לבנות אינדקס נכון של עמודי האתר בהקשר של מילות המפתח השונות. יש שמשבצים קישורים פנימיים בתוך הטקסט ויש מי שמוסיפים אזור קישורים בתחתית האתר, שמשמש כמעין "תפריט" נוסף לתפריט הראשי באתר , ומסדר את התכנים לפי ההקשרים של ביטויי המפתח . לדוגמא : רהיטים (קישור לא פעיל) מלמד את מנוע החיפוש כי הדף שמגיעים אליו בעקבות הקישור עוסק ברהיטים. ככל שיהיו יותר קישורים כאלו ביותר אתרים באינטרנט , כך ניתן יהיה ל"שכנע" את מנוע החיפוש כי האתר אותו רוצים לקדם הוא הפופולארי ביותר במילה "רהיטים".

4. החלפת קישורים עם אתרים מאותו התחום – למרות שמדובר לעיתים באתרים מתחרים, מומלץ מאד להחליף קישורים עם מתחרים ו/או אתרים באותו התחום. גוגל אוהב מאד "קהילות" של אתרים באותו התחום ומעדיף אותם על פני אתרים שאינם "מחוברים" לסביבתם הטבעית.

5. יציבות – גוגל מחפשת יציבות באתרי אינטרנט. ככל שהאתר שלך נמצא יותר זמן באוויר וככל שהקישורים הנכנסים אליו הינם ארוכי טווח , אך מתחזקת תחושת האמון של האלגוריתם בתוכן וברלוונטיות של האתר. לעיתים לוקח ל"זחלנים" של גוגל 4 חודשים של ביקורים חוזרים באתר ובאתרים שמקושרים אליו כדי לקבוע כי היחסים בין הלינק לאתר הם "אמיתיים", ולתת לאתר את הקרדיט מיוחל.

6. השתמש במילות מפתח בגוף הטקסט – ודא כי מילות המפתח מקבלות הבלטה בשם הדף, כותרת ראשית וכותרות משנה, הגדרות מטא, וכמובן בגוף הטקסט בהיקף של 5% לכל היותר.

לא מומלץ

1. המנע מאחסון האתר בחוות שרתים ירודה – חוות שרתים בה יש נפילות חוזרות של הרשת ו/או שיש בה רמות אבטחה בעיתיות שמונעות את ה"חדירה" של תוכנת גוגל לשרת לצורך קריאת הנתונים.

2. המנע משכפול תכנים – תוכנת הסריקה של גוגל סלחנית כאשר קטעים מטקסט חוזרים על עצמם במסגרת ציטוט/אזכור/ הפצת מאמרים כחלק מפעילות יחסי ציבור. אולם כאשר היא מזהה תוכן /או מבנה אתר שלם שחוזר על עצמו בצורה שאינה סבירה, התוצאה יכולה להיות מחיקה של כל התכנים ואת האתר מהאינדקס.

3. החלפת קישורים באיכות נמוכה – גוגל מעריכה את "חוזקו" של האתר, בהתאם לאופי הקישורים הנכנסים אליו. כדי לשמור על שמו הטוב של האתר יש להמנע מקישורים שמגיעים מ"חוות קישורים" , ו/או מאתרים עם תוכן באיכות ירודה.

4. הימנע משימוש ב frame – מתכנתי אתרים נוהרים להשתמש בframe לצורך קריאה של מספר נתונים ממספר מקורות על מסך אחד. שיטה זו יוצרת למעשה הצגה בו זמנית של מספר דפים ומטעה את מנועי החיפוש, שכן למעשה ברגע שהם נכנסו לתחילת העמוד, ישנן מספר "התפצלויות" שגורמות לתוכנת הסריקה של גוגל ללכת לאיבוד. מומלץ להמנע מכך ככל הניתן.

5. למנוע שכפול של כותרות / meta tags – כותרת ו/או תגיות meta הן משאב יקר ערך בעיני מנועי החיפוש. כאשר משתמשים באותם תגים ו/או באותם שמות לכל העמודים, מנועי החיפוש עלולים להתעלם מהעמודים הכפולים ולא לאנדקס אותם. מומלץ לתת שם ייחודי לכל דף, על מנת להבטיח כי כל העמודים יופיעו באינדקס של גוגל

6. מה לעשות כאשר משדרגים את אתר – כאשר האתר נמצא ב"שיפוץ"/שדרוג, מומלץ להודיע לתוכנת הסריקה, שתדלג על הסריקה הנוכחית, שכן במהלך השדרוג יתכנו דפים שבורים/ הפניות חסרות וכו, שיכולים לפגוע בתהליך קידום ארוך שלקח זמן רב.

בהצלחה!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here