איך לשפר את חוויית המשתמש באתר לצורך קידום אתרים?
מקור freepik

חוויית משתמש הוא מונח מוכר וידוע בתחום הפרסום אך לא רק. כל מוצר שאנו משתמשים בו יש לו חוויית משתמש מסוימת וכך למעשה ניתן לקשר את המונח לדברים רבים בחיינו. חוויית משתמש בהקשר של האתר העסק שלכם הוא משהו שיכול להשפיע רבות על אחוזי ההמרה באתר שלכם ובין היתר גם על פרמטרים המשפיעים על הקידום האורגני של האתר. הינה כמה טיפים שיעזרו לכם לשפר את חוויית המשתמש באתר שלכם.

שפרו את מהירות הטעינה של האתר:

דניאל מסטר, מומחה קידום אתרים ובעלי חברת הפרסום מסה מדיה, מציין שמהירות הטעינה של האתר הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר לשיפור חוויית המשתמש באתר שלנו. "אנשים הרבה פחות סבלניים היום מאשר בעבר והם רגילים לקבל את מה שהם רוצים במהירות. בוודאי כאשר מדובר באתרי אינטרנט שתמיד יהיה אתרים של מתחרים שיהיו מהירים יותר". על כן הוא ממליץ כדבר ראשון לדאוג למהירות הטעינה של האתר. ניתן לבדוק את זה באמצעות google page speed של גוגל או תוכנות נוספות ולבדוק גם מה אפשר לעשות כדי לשפר את מהירות הטעינה של האתר. באתרים מרובי תמונות הטעינה אף עשויה להיות כבדה יותר וכדאי לשקול לבצע אופטימיזציה לתמונות.

תפריטים ונגישות:

דבר נוסף שחשוב לדאוג לו הוא נושא התפריטים והנגישות באתר. ראשית כדאי להתקין תוסף נגישות לבעלי לקויות. מלבד העובדה שזה חובה זה גם יוסיף לחוויית המשתמש של הגולשים הללו שאתם בהחלט לא רוצים לוותר עליהם. בנוסף דאגו לתפריטים ניווט נוחים ויעילים באתר שלכם: תפריט ראשי עליון, תפריט צדדי ותפריט תחתון. לכל אחד מהם יש את המאפיינים שלהם ומה מתאים שיופיע אולם יש לקחת בחשבון גם את אסטרטגיית התוכן שלכם באתר והיררכיית התוכן.

עודדו תגובות ואינטראקציה:

מלבד העובדה שתגובות לפוסטים שלכם יעידו על מעורבות גדולה יותר של הגולשים באתר שלכם ועל כך שהם קראו את הפוסטים שלכם – הרי שגם גוגל מייחסת לכך חשיבות לצרכי הקידום ובחינת המוניטין של האתר. יתרה מכך זו הזדמנות נהדרת לבנות יחסים עם הגולשים שלכם. עודדו את הגולשים להגיב לפוסטים שלכם, לשתף אותם ברשתות החברתיות וכמובן גם הגיבו להם בחזרה שהם יראו שיש עם מי לדבר ולא מגיבים לעצמם.

התאמה רספונסיבית של האתר:

לצערנו זה עדיין לא ברור להרבה מאוד בעלי אתרים שצריך להתאים את האתרים למובייל ולטאבלטים. התאמה זו נקראת התאמה רספונסיבית. כלומר, התאמה של האתר לגלישה במסכים בגדלים שונים: טלפונים, טאבלטים, ניידים, נייחים וכו'. כך שלא משנה איך הגולש יבקר באינטרנט ויגיע אל האתר שלכם הוא ייהנה מאתר מותאם, גלישה נוחה ואיכותית, טעינה מהירה של האתר ותפריטי ניווט נוחים גם במסכים קטנים. אז אם זה עדיין לא ברור – כדאי לשכור שירותיו של בונה אתרים מקצועי שיבצע עבורכם את ההתאמות הנדרשות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here