בעיית תוכן משוכפל או תוכן כפול

בעלי אתרים אחרי שדרוג נתקלים בבעיה נפוצה: האתר הישן מוסיף להופיע בתוצאות במנועי חיפוש והחדש כלל לא מופיע. הבעיה מתרחשת לרוב במעבר לאתר חדש עם שם מתחם חדש תוך שימוש בתכנים מהאתר הישן.

גוגל ומנועי חיפוש מתייחסים לטקסט זהה המופיע באתרים שונים בחשדנות ובצדק. תוכן של אתר מוכר המופיע "פתאום" באתר חדש אינו אמין כמו אתר וותיק שצבר וותק. השלב הראשון בטיפול הוא דיאגנוזה ואיתור הבעיה.

כיצד לאתר תוכן משוכפל באתרי לקוחות ב 10 שניות :

  • נכנסים לאתר ובוחרים פיסקה קצרה שנראית "ייחודית" מהאתר, כזאת שסביר להניח שלא תופיע באתרים אחרים.
  • נכנסים לגוגל ומדביקים את הטקסט בין מרכאות ומשגרים שאילתא. לחצו על הקישור הבא לדוגמא : "האתר הישן מוסיף להופיע בתוצאות במנועי חיפוש"
  • בראש התוצאות רואים בהדגשה תוכן משוכפל מדפים שונים במיקומים הראשונים,- אם קיים כזה. אם לא קיים, המקרה איננו עוסק בבעיה של תוכן משוכפל.

מה עושים כשקיימת בעיה של תוכן משוכפל

חשוב להבין לפני שניגשים לפתרון הבעיה מהי רמת השליטה שלך. אם קיים תוכן משוכפל באתרים שתחת שליטתך, ישנם מספר פתרונות אפשריים:

  • הפניית 301 מהדפים הוותיקים באתר הישן לדפים החדשים באתר החדש
  • הפניית 301 גורפת של כל הדומיין הישן לדף הבית של הדומיין החדש
  • שימוש בתגי canonical בין דפי האתר הוותיק לדפי האתר החדש.
  • מחיקת תכנים מדפי האתר הישן והוספת קישור באופן ידני מכל הדפים באתר הוותיק לדפים באתר החדש
  • עדכון גוגל דרך webmaster Tools לגבי מעבר כתובת האתר
  • בקשה להסרת כתובות של האתר הישן דרך webmaster Tools
  • ברוב המקרים מומלץ לנקוט בגישה המשלבת בין הפתרונות -בהתאם לאפשרויות הטכנולוגיות בפלטפורמות האתרים , הידע והניסיון בתחום ה- SEO.מומלץ לא לשחק לבד עם פתרונות שאינכם מכירים היטב, אפשר לגרום לנזק משמעותי עם חלק מהכלים ברשימה למעלה.

תוכן משוכפל באתרים אחרים

אם זכויות היוצרים של התוכן שייכים לך, מדובר בבעיה עם משמעויות אחרות (שאינן קשורות ל- SEO) שלא תמיד ניתן לפתור לצמיתות. לעיתים קרובות מדובר בהעתקת תוכן והפצתו ע"י חברי קהילה בפורומים רשתות חברתיות כך שגם אם פניתם למנהלי האתר והתוכן הוסר, הבעיה עלולה לחזור שוב ע"י גולש אחר.

במקרים מסויימים בעלי אתרים משתמשים במערכות איסוף והצגה אוטומטיות הנקראות אגרגטורים, שמלקטות (עם וללא רשות) תוכן מאתרים להצגה באתר אחר. לעיתים מדובר באתרי חדשות לגיטימיים ולעיתים באתרים שנהנים חינם מתוכן שעבדת עליו קשה במו ידיך. אם מדובר באתר המופעל ממדינה אחרת הסיכוי לפתור את העניין די קלוש. אם יש באתר מנגנון הפצת תכנים -RSS כנראה שתמצא את התכנים שלך באתרים אחרים בשלב מסויים.

הוספת קישורים לעמודים שונים בתוך האתר תפתור את הבעיה בחלק מהמקרים, אגריגטורים וותיקים יודעים "לקלף" את כל הקישורים מדף התוכן ולהציג דף שלא יאזכר אף קישור מהאתר שלכם.

אז מה בדיוק הבעיה ?

ישנם מקרים שדף תוכן ששייך לאתר מסויים והופיע בו ראשון, מדורג בתוצאות מנועי החיפוש אחרי דפים מאתרים אחרים שהשתמשו באותו תוכן לאחר שפורסם באתר המקורי. קצת אבסורדי, אבל זאת המציאות. גם תג ה canonical שאמור לצמצם את התופעה לא בטוח שעוזר כל כך.

הרשימה הבאה תעזור להמנע מהופעה של תוכן מדפים משוכפלים של אתרים אחרים לפני תוכן מקורי מהאתר שלך:

  1. הוספת קישורים לעמודי תוכן בתוך האתר – רצוי ממספר דפים שונים, המצביעים לדפים נוספים באתר.
  2. הוספת תאריך ושעה – תמיד מומלץ.
  3. הוספת דפים חשובים שממוקמים גבוה למערכת הניווט הכללית של האתר. שימוש רציף בתגית canonical – רק למקצוענים.
  4. שימוש במפת אתר – מפה מבוססת xml המיועדת לסריקה ע"י מנועי חיפוש
  5. שימוש במפת אתר לגולשים – המכילה קישורים לעמודים החשובים שלכם

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here