לכל התמכרות יש חבילת פתרונות
קרדיט: CANVA

התמכרויות מובילות אנשים למצבים קשים של אובדן שליטה בחייהם ולא רק לנזק בריאותי מתמשך. את התוצאות ההרסניות של התמכרויות שונות אנחנו רואים גם כלכלית, גם בחיי המשפחה שנהרסת ומתפרקת וגם באובדן קריירה ותחושת משמעות לחיים. אין ספק שיש צורך דחוף לעזור לכל מי שמתמכר לחומרים מזיקים ולהתנהגויות בעייתיות, אבל ללא החלטה עצמית של המכורים להיגמל ולסייע לעצמם לצאת משם אף גמילה לא תוכל להצליח באמת. הסיבה העיקרית היא משום שגם אם עוברים בהצלחה את החודש הראשון של ההתנקות הפיזית, הגמילה האמיתית נעשית צעד צעד ביום יום שלאחר היציאה מתכנית גמילה כלשהי. זה יכול להיות מרכז גמילה מקנאביס או סמים קשי אחרים, התנהגויות כמו הימורים וקניות מופרזות, ובלבד שאנשים שנכנסים לשם יידעו שהקושי האמיתי מתחיל אחר כך, באימוץ דפוסים חדשים ונקיים של התמודדות עם אתגרים. מרכז הגמילה רנסנס – ויקטוריה מספק למכורים לא רק תכניות גמילה באשפוז אלא גם ליווי ותמיכה לאחר מכן כדי לעמוד על הרגליים לאל התמכרות.

תמיכה מתמשכת היא חיונית

תמיכה אינה שם נרדף לשיחות בלבד אלא למקום מפגש שיש בו אנשים שמבינים מה עברתם ויש להם אמפתיה ויכולת לתמוך בכם ממש כדי לא ליפול להתמכרות שוב. לכן, כשבוחרים מרכז גמילה חשוב שתהיה קבוצת תמיכה שתוכלו להמשיך להיעזר בה אחר כך ולקבל סיוע של אנשי המקצוע שם כל השבוע. למכורים לסמים מחכים פיתויים כל הזמן משום שגם החולשות האנושיות מזמנות תירוצים של הזדקקות לתרופות ולחומרים אחרים שמשנים תודעה. אם נעזרתם בתקופת אשפוז לצורך גמילה מומלץ להמשיך אחר כך בקבוצות התמיכה של מרכז גמילה מתרופות פסיכיאטריות שמוצעות לכם כדי לא לעשות את זה לבד. תגלו מהר מאוד שגם אם המשפחה מוכנה לחזור ולהתאחד מסביבכם כדי לתת לכם כתף ויד, בסופו של דבר כשמגדילים את מעגל החברים האמיתיים זה עוזר למצוא משמעות חדשה.

לבנות תכנית חדשה לחיים

תכניות רבות שאנשים עושים כדי להיפטר מההתמכרות המזיקה חייבות להיות מתוכננות היטב, בהתאם למציאות ולא להיות שאפתניות מדי. חלומות אפשר להגשים כשעושים זאת בעזרת אנשי מקצוע שמסייעים לכם בכל צעד בבניית המסגרת החדשה וחשוב להישאר בקשר עם אנשי מקצוע כמו פסיכולוגים, מדריכים חברתיים ומנחי הקבוצה שבה אתם מקבלים תמיכה. במרכז גמילה רנסנס – ויקטוריה מלווים אתכם לכל אורך השבוע בעזרת אנשי מקצוע שנמצאים שם למענכם ועוזרים לכם בייעוץ מקצועי כדי שתקבלו פתרונות ותשובות לכל שאלה וקושי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here