האם אתה מתחיל את אפיון האתר שלך במקום הנכון?

מרבית אתרי אינטרנט אינם עומדים ביעדים שנקבעו עבורם מכיוון שהתכנון שלהם לקוי.

מן המקום הלא נכון. הטעות הנפוצה ביותר היא להעמיס על הגולש את כל האינפורמציה /כל מוצרים/שירות כבר מהעמוד הראשון.עודף המידע וחוסר היכולת להבין במה האתר/החברה שלכם טובה/שונה מהאתרים האחרים ללא ספק לא יאריך את שהות הגולש באתר.

איפיון טוב של אתר עונהעל 2 שאלות קריטיות :

1. מה האתר אמור לעשות?

2. איך עיצוב/בנייה וקידום האתר יענו על הצרכים של הגולשים באינטרנט?

מה האתר אמור לעשות?

אתר אינטרנט אמור לשקף את האסטרטגיה העסקית של החברה, בשפת האינטרנט. עסקים רבים רואים בבניית אתר , יעד בפני עצמו, אולם בניית אתר שאינו ממשיך את הכיוון הכללי של מאמצי החברה בעולם "האמיתי", באינטרנט מפספס את העניין.

אתר אינטרנט יכול לשמש למטרות רבות : הגדלת כמות הלקוחות הפוטנציאלים, שיפור הקשר עם הלקוחות הקיימים, לתת שירות מיידי ללקוחות ולהפחית את הוצאות שירות לקוחות שנגרמת מלקוחות שמתקשרים לחברה וצורכים זמן של נציגי שירות, מתן מידע למשקיעים/ספקים/שותפים עסקיים, ועוד.

איך עיצוב/בנייה וקידום האתר יענו על הצרכים של הגולשים באינטרנט?

לאחר שהחלטת אילו פעולות אתה רוצה לתת לגולשים באתר, יש לתרגם זאת לשפת המעשה. עיצוב האתר צריך להגדיש את אזורי המידע החשובים, ובמידה שהאתר נועד לקדם לקוחות חדשים, יש להטמיע את מילות המפתח לחיפוש בתוך עיצוב העמוד בכותרות ובגוף הטקסט עצמו.

קידום אתר הוא תורה בפני עצמה, אולם גם חברה קטנה יכולה שירות טוב יותר ע"י הפיכת העמודים שלה לידידותיים יותר. לדוגמא חברה מוכרת בתחום מכשירי חשמל (נניח כהן ובניו), יכולה להקל על חיפוש המידע באתר שלה, אם תסכיל לבנות נכון עמודי מידע על המוצרים השונים ולתת מענה מדיוק לשאילתות כמו : "חברת כהן – מקררים", "כהן ובניו מכבסות", "כהן מכשירי חשמל – מחירון", כל שאילתא כזו אמורה להביא את הלקוח לדף המידע הספציפי ולא לעמוד הבית, שכן זמנו של הגולש יקר ואם לא יימצא בקלות את מבוקשו באתר שלך, הוא יימצא אותו באתר אחר.

תרשים הזרימה של האתר

אתר אינטרנט יכול להיות בן מספר קטן של עמודים וכמובן בין מאות אלפי/מיליוני דפים.

הגישה לעמודים פנימיים נעשית במרבית המקרים ע"י תפריט ולכל תפריט יש תת ולעיתים תת תת תפריט.

התפריטים הפנימיים יוצרים היררכיה לאתר. זה אולי טוב להתמצאות באתר, אולם ככל שעמוד פנימי נמצא נמוך יותר בהיררכיה ככה, יורדת חשיבותו בעיני מנועי החיפוש. אם לחברה יש מוצר/שירות שהם למעשה כל הסיבה שהאתר הוקם עבורם הקישור לעמוד המידע המלא צריך להיות ממקום בולט בדף הבית, גם בהיררכיה הטבעית הם נמצאים ברמה נמוכה, למשל : דף הבית > מוצרים > מוצרי אמבטיה > ברזים.

אם ברזים הוא המוצר החשוב ביותר של החברה. יש לוודא כי ניתן להגיע אליו בקישור אחד מדף הבית.

זה המקום לשוב להזכיר – איפיון אתר חייב להביא בחשבון את הדרישות של מנועי החיפוש ,אפילו אם לעיתים נדרשת התפשרות בתחום העיצוב שכן מנועי החיפוש אינם יכולים לקרוא פונטים מסויימים ואתר פלאש.

סיכום : איפיון נכון של אתר מחייב אופטימיזציה בין המסרים שהחברה רוצה להעביר, המטרות של האתר , והדרך בה הוא יקודם באינטרנט וידיע לגולשים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here