חשיבותו של דף 404 בתהליך קידום אתרים

מהו דף 404 ? למעשה מדובר על דף שמיוצר על-ידי שרת אינטרנט בו מאוחסן האתר ומודיע לגולש כי המידע אותו הגולש ביקש להציג, לא זמין.

בואו ונרחיב טיפה את אופן העבודה באינטרנט – כאשר הגולש מגיע לאתר הוא מצפה לקבל מידע שביקש וברוב המקרים זה מה שיקרה בפועל, לעומת זאת זחלנים של מנועי חיפוש, אותם רובוטים, אינם מבינים שפה אנושית ולכן מקבלים החלטה בנוגע לכל דף ודף ע"י ניתוח קודים ששרת אינטרנט מעביר להם בעת ביקור בדפים שונים של כל האתרים ברשת האינטרנט.

גם לדף 404 יש קוד משלו ומשמעות הדבר שמידע לא זמין. כאשר מסתכלים על דפי 404 רגילים – ללא התאמה אישית, רואים דף גינרי שמיוצר ע"י שרת ובו אין כל זכר לקו עיצובי של האתר, אין כל קישור לדפים נוספים באתר אליו דף 404 שייך. כאשר דפי 404 מסוג זה מתאנדקסים ע"י גוגל, הדבר יכול לפגוע בדירוגו של האתר בתוצאות חיפוש.

קיימת גישה שאומרת שברגע שדף כלשהו באתר לא זמין, לא יוצג דף 404 , אלא יועבר הגולש לדף מרכזי כלשהו באתר, לרוב יהיה זה דף הבית ע"י ביצוע הפנייה והעברת קוד 200 לזחלן של מניעי חיפוש, כאשר משמעות הדבר שבאתר הכל תקין ואין כל בעיה של דפי 404.

יש לציין כי הגישה אינה נכונה ואין צורך להסתיר ממנועי חיפוש עצם העובדה שבאתר קיימים דפי 404, פשוט חייבים לעשות כן בצורה נכונה ובכך למנוע בעיות בעתיד.

השיטה אולי תעבוד על דפים חדשים שעדיין לא אונדקסו, אך במידה ומדובר על דף חשוב, עם וותק ודירוג ברשת, שמסיבה כלשהי לא זמין כעת, דף 404 מותאם אישית הוא זה שימנע בעיות בטווח הארוך.

אז איך יראה דף 404 מותאם אישית ? אתם בטח שואלים

ובכן, דף 404 מותאם אישית יכלול:

  1. קו עיצובי זהה לחלוטין לשאר עמודי האתר, בכדי שגולש יקבל תחושה כי לא עזב את האתר בעת התרחשות שגיאה 404.
  2. הדף יכלול קישורים לצמתי מידע חשוב ומרכזי באתר, כגון דף הבית, קטגוריות ראשיות ואם מדובר על אתר שבו היררכיה כוללת גם תתי קטגוריות, יש לכלול גם אותן בדף 404 מותאם אישי.
  3. מסר ברור לגולש עם הסבר כי הגיע לדף זה כי דף, אותו ביקש לראות, לא זמין, כולל הצעה לעבור לאחד הדפים מסעיף 2.
  4. קישור למפת האתר מסוג HTML

נקודה חשובה לסיום

מערכת ניהול תוכן של האתר חייבת לתעד בבסיס נתונים כל התרחשות של שגיאה 404 לטיפול עתידי ע"י מנהלי המערכת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here